Page 94 - Olimpiyat_Dunyasi_s53

Basic HTML Version

Olimpiyatların geçmişine kısa-
ca değindikten sonra Olimpiyat
Oyunları’nda Olimpizm’den uzak-
laşıldığını, Olimpizm’ in çarpıtıldı-
ğını, değişik amaçlar için kullanıl-
dığını, örneğin kentsel dönüşüm
projelerinde yalnızca kar ve ka-
zanç gözetildiğini, hatta Olimpiyat
tesislerinin bile bir çevre yıkımı-
na neden olduğunu öne sürdü.
Günümüzde Olimpizm’ in de spo-
run da, Olimpiyatların da yeniden
irdelenmesi ve düzenlenmesi dile-
ğini dile getirdi.
Nazlı Avcıoğlu, ‘Spor, Çevre ve
Olimpizm’ başlıklı bildirisinde, spor
ve insan ilişkisinin ne kadar te-
melli olduğunu göstermeye çalış-
tıktan sonra, bu ilişkinin Olimpizm
ile bütünleşmesi üzerinde durdu.
Sinan Yıldırım, ‘Olimpizm, Doğa ve
Spor’ bağlamında, sporun gide-
rek daha yüksek performans is-
teyen bir etkinlik durumuna geti-
rildiğini; bunun sporun en yüksek
yeri olan Olimpiyat Oyunları’nda
da görüldüğünü ve insanların böy-
le bir spora koşullandırıldığını; do-
layısıyla sporun bir ticaret ürünü
durumuna getirildiğini vurguladı.
“Elbette böyle bir spor anlayışı ile
Olimpizm’ in bağdaşması olanak-
sızdır” diyen Yıldırım, sporun bu
çarpık durumdan kurtulduğu yerin
doğa sporları olduğunu söyledi.
Safter Aslan, bildirisinde “Çevre
insanın ana vatanıdır. Koşullar in-
sanı vatanından ayırmış, gurbetçi
yapmıştır. İnsan’ın doğaya olan öz-
lemi ve isteği buradan kaynaklan-
maktadır. Doğa sporlarının önem
kazanması bu ihtiyacın giderilme-
sine yaramaktadır” dedi.
Ömer Faruk Tursun, ‘Bir Varoluş
Tarzı olarak Spor’ başlıklı bildi-
risini sunarken, “Olimpizm, spor
ve çevre; bu üç kavram insan ol-
madan olanaksızdır. Asıl çevre in-
sandır. Ancak bundan sonra di-
ğer çevrelerden, örneğin bir do-
ğal çevreden söz edilebilir. İnsanın
bedeni bir çevredir ve insan spor
olayı içinde bu çevrenin sınırları-
nı zorlar. Bu mücadele yaşamanın
because man exists. The prima-
ry environment is man himself. Only
after that we may begin to speak of
other environments such as natu-
ral environment. Human body is an
environment and man pushes him-
self beyond the boundaries of that
environment through sports. This
struggle is important from the point
of view of life becoming meaning-
ful. Man utilises his spiritual pow-
ers besides his physical powers and
thus sport creates an existential-
ist milieu. That is where we meet
with Olympism and the ideal of an
Olympic life.
As the papers were discussed,
quite a number of issues emerged
that had to be dealt within the
context of Sport, Olympism and
Olympics. These issues were im-
portant with regard to both, getting
deep on the subject, as well as in-
tensifying on Sport and Olympism
consciousness. Lastly, the issue of
what ‘notion’ to be discussed next
year was debated. Everyone con-
cluded on ‘Friendship’.
We partook with the sentiments
of re-uniting with a bigger com-
munity next year to discuss ‘Sport,
Olympism and Friendship’ and
climb the peaks during the IXth
Olympic Climb in 2015.
anlam kazanması bakımından
önemlidir. İnsan orada bedenin
yanında diğer tinsel güçlerini de
kullanır ve spor kendisi için bir va-
roluş ortamı yaratmış olur. İşte
burada Olimpizm ve Olimpik yaşa-
ma ülküsü ile karşılaşırız” şeklin-
de görüş belirtti.
Bildiriler tartışılırken, Spor,
Olimpizm ve Olimpiyatlar bağla-
mında ele alınması gereken bir-
çok sorun ortaya çıktı. Bunlar ko-
nuda derinleşmek için önemliy-
diler, fakat spor ve Olimpizm bi-
lincinin derinleşmesi bakımın-
dan da ayrı bir öneme sahipti-
ler. Son olarak ‘Gelecek yıl hangi
kavramı ele alalım’ konusu tar-
tışıldı. Herkesin ortak düşüncesi
‘Dostluk’ oldu.
2015 yılında, IX. Olimpik
Tırmanış’ta daha geniş bir toplu-
lukla ‘Spor, Olimpizm ve Dostluk’
konusundaki görüşleri tartışmak
ve birlikte doruklara tırmanmak
dileğiyle ayrıldık.
In his paper on ‘Sport, Olympism
and Environment’ Arda Telli
touched briefly upon the histo-
ry of Olympics and claimed that
Olympic Games today is grow-
ing away from Olympism, distort-
ing and using it for other agen-
das, exemplified the urban trans-
formation projects that aimed only
at profit and return and even that
the construction of new Olympic
venues caused environmental de-
struction. He expressed his wish
that Olympic Games, Olympism
and sport ought to be scrutinized
and even re-organized in our time.
Nazlı Avcıoğlu, in her presenta-
tion on ‘Sport, Environment and
Olympism’, tried to illustrate how
basic the relation between sport
and human being is and accen-
tuated on the need that such re-
lation ought to be integrated
with Olympism.
Sinan Yıldırım, within the con-
text of his paper on ‘Olympism,
Nature and Sport’, argued that
sports is now a commercial prod-
uct as it has been diminished to
an exercise that required high-
er and higher performances and
people have been conditioned for
that and that being also observed
in the Olympic Games, the pinna-
cle of sports. Saying “Of course
Olympism could not have com-
plied with such an understanding”,
Yıldırım stated that only nature
sports helped him pull through
the distorted situation.
Safter Aslan in his paper stated:
“Environment is the homeland of
a human being. The existing con-
ditions have turned the man into
a gastarbeiter. Man’s longing for
the nature stems from this fact.
Nature sports’ coming into prom-
inence is because it helps satis-
fy that need.”
Ömer Faruk Tursun, while pre-
senting his paper on ‘Sport as
an Existentialist Manner’, stat-
ed “Olympism, sport and environ-
ment… These concepts exist only
92
Olimpiyat Dünyası