Page 82 - TMOK olimpiyat dunyasi

Basic HTML Version

boksla uğraşan bir sporcu pekala
avukat, mühendis olabilir. Bunun
için başta Milli Eğitim Bakanlığı
olmak üzere diğer bakanlıklarla
da çalışma içindeyiz. Bizim yap-
mak istediğimiz, mevcut sistemi
çağdaş normlarla üst seviyeye ta-
şımak, gelişmiş ülkelerle rekabet
edebilecek düzeye getirmek.
Sporcularımızın iyi hazırlana-
bilmeleri için bu değişiklikleri
yapmamız gerekiyor. Biz bugün
itibariyle, şu anda 1200’ü aşkın
futbol basketbol ve voleybol saha-
sını beraber olarak inşa ediyoruz
3 branşın da icra edilebileceği
bir altyapıyı kuruyoruz. Ve bunlar
mahalle tipi tesisler. Bunlar bizim
büyük gördüğümüz tesisler değil
ama mahalle aralarına kurarak
ailelerin çocuklarını güvende spor
yaptırabilecekleri alanlar inşa
etmeye çalışıyoruz. Bu sosyal
anlamda bir katkı getiriyor. Aileler
çocuklarının nerede spor yaptıkla-
rını biliyorlar. Hem de gelecek için
bir spor atılımının önünü açıyor.
Sürekli sporcularımızın yetiştiril-
mesinden bahsediyoruz. Sporcu
tabii ki çok önemli, bu işin öznesi.
Ama o sporcuyu yetiştirecek olan
antrenördür. Sporcuyu yetiştire-
cek, müsabakalara hazırlayacak
olan antrenörlerdir ve bizim
antrenör açığımız var. Çok ciddi
anlamda antrenör yetiştirmemiz
gerekiyor, çünkü antrenör ve
sporcu açısından dengemiz yeterli
değil. Bizim uluslararası anlamda
kendini ispatlamış, uluslararası
anlamda ortaya tavır koyabilecek
sporcu yetiştiren antrenörlere
ihtiyacımız var.
Bir de benim çok önemsediğim
yeteneklerin tespiti konusu var.
Hatırlarsanız Rio Paralimpik
Oyunları’na gitmeden önce, “Eski
sporcu kardeşlerimiz eşofman-
larını dolaptan çıkartsınlar, daha
önce başarı elde etmiş ama aktif
spor hayatını bırakmış olanlarla
araziye yetenek avına çıkacağız”
şeklinde bir açıklama yapmıştım.
Örneğin Rio’da ülkemize bronz
madalya kazandıran Copello bu
arkadaşlarımızdan birisi. Aktif
spor hayatıyla ilgili bir karar alma
aşamasında. Kendisiyle görüştü-
ğümde bize, “Türkiye’de sizlerle
çalışma konusunda emrinizdeyim”
demişti. Örneğin onunla beraber
çalışacağız, yetenek arayacağız.
in Germany and she practices
taekwondo as well. What we are
trying to do is to provide career
opportunities to the athletes
after their active sporting life. No
reason why our shooters should
not become police or military
personnel where such skills are
needed. Why not a sailor, a rover,
a wrestler or a boxer can become
a lawyer or an engineer? We
are working on this with some
other ministries besides the
National Education. We want to
upgrade the existing system to
the contemporary norms so that
we can compete better with the
developed countries in sports.
We also need to provide our ath-
letes with installations for better
preparation. As we speak, more
than 1.200 multi-purpose facilities
are under construction where
sports like football, volleyball and
basketball can be practiced. Not
big and fancy facilities, but local
ones to serve the communities,
offering safe venues for their
children to exercise sports. It is a
social contribution for a sporting
breakthrough and future sports
development.
We talk a lot about raising ath-
letes. Of course it is important and
a focal point. However, it takes
good coaches to raise them well.
We have a deficiency in that re-
spect. We seriously need to raise
many more coaches to maintain
a healthy balance between the
athletes and coaches.
I also attach a lot of importance to
the talent identification. Perhaps
you’d remember that before our
departure for the Rio 2016 Olym-
pic Games I made a call to our
retired successful athletes and
asked them to get their track suits
out of their wardrobes for “we are
going for a talent hunt”. Capello,
our Olympic gold medallist in Rio,
is one of such friends. He is about
to make decision about his active
sport life and when I had a talk
with him he had said “I am at your
service”. He will be one of such
athletes that we will be working
with in talent identification around
the country.
80
Olimpiyat Dünyası